Wednesday 16 March 2011

my first entry

                                                                        بس م الله الرحمان الرحيم

saya suka mengembara or menjelajah di atas muka bumi ini(malaysia xabes ag)......sekiranya anda mahukan buktinya saya boleh tunjukkan tapi saya rasa tidak sesuai nak tunjuk pada kali pertama posting saya ini.....jadi lebih baek saya tunjukkanya pada entry akan datang okeyh.......entry pertama ini sesuai untuk berkenalan saja atau dipanggil sesi ta'aruf.........nama saya mohd aizat bin mohd arif seperti yang tertera dalam i.c & sijil beranak saya......saya mula belajar masa umur saya 6 tahun di pasti an-nur taman nilam......pada tahun berikutnya,saya mula mengaji di sekolah agama daris berdajahkan 1 hingga 2.......maka,berhijrahlah saya semasa saya darjah 3 ke madrasah tarbiah islamiah darul maarif & ditukarganti namanya kepada sekolah rendah ihsaniah sebaik sahaja sekolah itu dipindahkan tempatnya ke tikam batu.......apabila tamatnya pengajianku di peringkat rendah,dikembalikanlah saya ke sekolah lamaku iaitu sekolah menengah agama daris bagi peringkat menengah pula....kali ini berasrama la............tapi takpa,saya mampu bertahan sehingga ke tingkatan 6.....macam mimpi ja saya rasa sekarang ini apabila mengenangkannya semula..........terberhentinya saya di sekolah yang sarat dengan memori suka duka itu,saya tidak mensia-siakan peluang itu dengan begitu sahaja,sebaliknya saya mengisinya dengan bekerja di tesco sungai petani selatan selama 3 bulan......lama tak.??selepas saya letak jawatan sebagai hardlines di situ,saya tak nak menganggur...........jadi,sekarang ini saya ada pekerjaan yang baru iaitu lepak sepenuh masa.....orang putih kata full time........(muet p0n dpt band 1 je).akhirnya,ter enjoylah saya pada masa kini sementara menunggu ketibaan tawaran ke ipta.........sekian untuk kali ini dahulu......wassalam........

No comments:

Post a Comment